söndag 26 maj 2013

Härliga dagar ute



Har krattat, rensat och vårstädat tomten den här helgen. Hyrde en vertikalskärare och har kört med den. Körde bort 5 släpvagnar rågade med gammalt gräs och mossa. Vi har jobbat som galärslavar. Skönt att få det gjort. Fick god hjälp av gråkissen. Han hade stenkoll på allt som hände.


 Längtar tills jag får börja gräva och plantera. Njuter av min krukros så länge.


 Bläddrar i senaste numret av Lantliv. De var en bild på omslaget av min veranda som jag skulle vela ha den.


Så här ser det ut nu, men i mina tankar är den fula lådan borta och ersatt av en vacker glasveranda gjord av de gamla fönsterna från huset. Brotrappan skall också göras om. Och uteplatsen kommer att få ett nytt trädäck. Långsiktiga planer, men visst får man ha drömmar... Tar ett projekt i taget


1 kommentar:

Marita sa...

Åh, sommar... Ser fram emot härliga kvällar på din uteplats! Marita