söndag 20 januari 2013

Walk in closet & sovrumsdrömmar

Jag går i "gör-om-i-sovrummet-tankar" och  drömmar i vitt och grått....
Sovrummet skall få sig en släng av trollstaven 
och bli en vilsam budoar för drömmar och återhämtning.



Alldeles intill sovrummet finns en liten fin alkov som jag idag har till klädvård, förvaring, scrapbooking- och syhörna. Där är mest en organiserad oröra och man hittar ingenting.


 Min tanke är att den ska få nya tapeter och praktisk förvaring och istället förvandlas till härlig & vacker
walk-in closet.


Jag har ju möjligheter, så varför inte utnyttja dem?


Tittat runt på lite tapeter som kan passa till det fina rutmålade golvet i grått som jag absolut ska spara.
 Kanske någon av dessa...?





Det är ett litet utrymme och inte så mycket väggyta som skall tapetseras, så det blir inte dominerande.

Den här var också som lite fin tyckte jag....


Skulle passa fint i sovrummet på en vägg. Får dock inte slå över i syrenlila....

Gillade även denna.... men inte i ett helt rum och kanske inte till rutigt golv dessutom.....
Men skulle passa fint i den lilla passagen mellan bad- och sovrummet.



också fin, men kanske lite för pluttigt i min smak.....


Arbetsrummet står sen på tur........... men det får bli en annan gång.......... 




 Nåt i den här stilen kanske.... Vita hyllorna har jag redan. 





4 kommentarer:

Synnøve. sa...

Ser ju att du har en del projekt på gång alltså... Det blir fint det där vill jag tro. Jag föll för den ena lite ljusblålila tapeten, men det är jag det, jag älskar ju blått.

Blir spännande att se hur du gör.
Ha en fortsatt skön kväll.
Kram Synnöve.

Irene sa...

Härligt! jag har målat vårat lilla sovrum i grått-samma färg som jag målat i Arvids rum. "drivved" heter färgen så fin tycker jag,kan ha den överallt känns det som =)

Unknown sa...

Själv är jag knasig i nyansen "Renlav" i grått. Har den på hyllorna i köket hemma och på bröstpanelen i stugan

Anonym sa...

Hi there everyone, it's my first go to see at this web page, and article is truly fruitful designed for me, keep up posting these types of articles.

My page: visit web site