fredag 18 januari 2013

Drömmar av silver, drömmar av guld...

 ....även om mina drömmar mest går i vitt. Och då pratar jag inte om snö.


Just nu är det drömmar om en walk-in-closet som hägrar... jag ska visa lite bilder på hur jag tänkt och så småningom lite bilder när jag kommit igång.
Men jag laddade ur bilder ur kameran från i somras och blev sittande med dom. Längtar till sommarn och ut till stugan. Få dyka ner i målarhinken med penseln i högsta hugg och måla vitt. Målade äntligen om den beiga dörren med grönt in till toan på stugan det sista jag gjorde i höstas. Nu blev det vitt för hela slanten. 
Och gissa hur nöjd jag blev!




 Stökade också om ute på altanen. Vill ha lite mysigare. 

Sen gjorde jag om i köket och satte in en ny diskbänksplåt och en diskmaskin.







Virkade mattor av mormors gamla fina mattrasor i mängder. Vilken skatt. Kan nästan se mormor sitta i sin stol på altanen i stugan hos mor och far och klippa trasor som hon gjorde hela somrarna. Nu förgyller de fina trasmattorna mina golv här hemma. Och jag tänker på mormor varje gång jag ser dom. Det värmer i lillhjärtat... Tack kära mormor för allt ditt flit





Mmmmm.... jag bara njuter att få vara där.... min själ får ro.....drömmer mig vidare.



1 kommentar:

Marita sa...

Längtar efter sommaren när jag ser bilderna från din mysiga stuga...