lördag 5 januari 2013

Nytt år nya möjligheter!


Här har jag minsann inte varit så flitig att uppdatera på länge. Jag ruttnade totalt ihop när Blogger ändrade alla inställnngar och la in nya mallar. Jag orkade inte ens sätta mig in i alla nya finesser. Det gick inte heller att lägga upp bilder så jag la bloggen på is ett tag. Men nu är suget tillbaka och jag hoppas att det ska funka nu.

2012 var ett år med lite händelser hemma i huset. Jag har mest samlat kraft efter förra vinterns sjukdom och lasarettsvistelser i omgångar och tog det lugnt under semestern.

Men här kommer lite bilder på vad jag pysslat med hemma.



Fick hjälp av mina kära föräldrar med listning uppe. Skönt att få det gjort.
Är supernöjd!

Det blir vitt så klart. 
Målarställning. Man-tager-vad-man-haver....

Sen satte jag ny panel under fönstret vid uteplatsen




 Där ett tag hade jag pippi på grus....
 
 
& grävde som en mullvad. "Hittade" en hel grusgång under gräset.


Vardagsummet med mina slitna, men sköna, röda soffor....

 Älskar när solen lyser in och tusentals små solar dansar på väggarna via kristallerna i
kronan.



Matplatsen


Ny rabatt för pionerna och perenner. Samlar kullersten & ....

.....grunnar på planer för en mysigare uteplats


En del av årets skörd av äpplen och bigaråer blev till goda pajer eller bara att äta som de var. Mums!







Bastubad i Hollsvattnet




Mormorsrutor till en pläd


.... å fin fångst i Teuger

3 kommentarer:

Irene sa...

Så roligt att du är tillbaka =) har själv börjat lite grann,mest för att min dotter ska få se hur spännande livet är här hemma...medans hon är i Australien. God fortsättning! Kram I

Marita sa...

Så vackra bilder Veronica! Min funkar fortfarande inte :-(

Unknown sa...

Tack raringar! :) Its good to be back. Marita: Jag har fått trixa en hel del innan jag fick in de som jag ville. Allt hoppade omkring och levde ett eget liv. Men skam den som ger sig.