söndag 28 februari 2016

Köksrenoveringen i bilder



Mosaiken innan jag började riva.


Knackar bort bit för bit. Skinnflådd på knogar och fingertoppar...




River bort hörnet....



Hörndiskbänken borta. Här skall nytt underskåp in för att nyttja hörnet lite bättre 
och få mer plats vid diskbänken.


Nya underskåpet och diskbänken



Passar in och sågar ut för hoarna


Det här blir bra... ser att jag får in ett 50 cm underskåp istället för 30 cm. Beställer ett 


Anslutit vatten och avloppet igen.


Rörgenomdragning i diskbänkskåpet



50 cm underskåpet på plats, skrivas ihop med 40 cm lådhurtsen

 
Gamla diskbänken.... Till salu för den som är intresserad




Nytt kakel på g. Valde ett klassisk vitt, blankt, avfasat, rektangulärt kakel.




Nya gipsskivor för kaklet


Kommit en bit på väg...

Lite till klart.... klurar lite hur jag skall göra vid uttaget....




            

Skall bara fogas då :) 

Fogen klar. Det här med att kakla var verkligen min grej.
Första gången jag gjort det, men jag tycker det blev bra. Supernöjd!







Väntar på nya luckorna


Här blir det nytt högskåp för skafferiet och ett för inbyggnadskyl




Fogat klart. Valde vit kakelfog.


Sambon och bonussonen plockar ner de gamla luckorna



I väntan på nya luckor....



Detaljbild från skänken i köket.




Här är luckorna på 
plats. Nya högskåpet för skafferiet på plats.
Byggt en sittbänk under fönstret av låga underskåp.
Skall bara bygga in lite snyggare runt fönsterbänken.


Väntar på restnoterade lådfronter och bänkskivor.

1 kommentar:

urban&I sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.