torsdag 20 juli 2017

Det händer lite i alla fall

Jag har varit lite slö att skriva här på bloggen. 
Har haft fullt upp på jobbet och har bara snickrat lite hemma när orken och tiden funnits.  
Har mest pysslat på lite inne i hallen med listning....


Gjort sk skurklossar av en gammal bit list som jag sparat för ändamålet. Jag tycker det är så fint och ser lite mer arbetat ut. Dörrfoderna ställs sedan på dem.




 En och annan liter färg har hittills gått åt. Vitt så klart! Vad annars?


 Hallen har fått fungera som målarupplag eftersom det varit för kallt för att vara utomhus. 



 Klart! Jag är nöjd!





Sen har jag fixat lite i lilla toan nere som kändes tråkig och behövde en makeover..... 
Lite trött och passar inte riktigt in i min stil hemma.



 River tapet och skrapat bort gammal gulnad färg på dörrkarmen.



Sätter panel och har målatt dörrkarmen med ny fräsch vit färg....



Valde denna tapet..... Lite ovanligt för att vara mig, men jag bara föll för den!


Tapetserar och har målat på panelen, taket och listerna några varv vitt.


en bit på väg.... Nästan klart, återstår lite piff

Och denna strömbrytare.... väntar bara in en elare för lite el-jobb.



Fått upp hyllor, saknas nu bara bröstlisten, en spegel och lite belysning. Men är nöjd så här långt.




Inga kommentarer: