onsdag 22 november 2017

Göra klart


Det absolut svåraste är att göra helt klart. 
Jag är expert på att göra nästan klart. 
Oftast handlar det om något som måste kompletteras och så blir det lämnat ogjort. 
Men plötsligt händer det. Jag tar mig i kragen och gör klart.
Lilla toan tex. Den är klar!  
Ja klar och klar.... men min del är i vart fall klart. Nu saknas bara el 
Men så här nära har det aldrig varit.  😊



Styrkt av framgången, tog jag mig an även hallen och dess golvlister som jag inte heller gjort klart. Sågen jag hade tidigare var inte klockren och ett gammalt hus är allt annat än rakt så jag behövde kunna ställa exakta vinklar för att få till hörnen bra.

Min nya är just great! Och jag är så NÖJD!


 
Den gör precis som jag vill och levererar perfekta snitt och skarpa hörn.
 



Dörrfoder och skurklossar

Jag gjorde sk "skurklossar" och ställde dörrfodren på dem.
Det ser lite mer arbetat ut och passar mitt hus väldigt bra.

 
Speciallösning
 

 
Skönt att fått bort den fula gamla dörrkarmen.
Ny infordring och dörrfoder till vardagsrummet.
Jag har aldrig gjort sånt förr, men tycker nog att det blev rätt bra ändå.

 
Högre golvlist i lilla entrén.

 
Fattas bara en slutlig strykning av ett lager målarfärg.
Klart! Blev super!
Högra bilden: Är innan jag städat bort stöket. Men jag kan försäkra att det är klart :)
 

 

1 kommentar:

Blogger sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.